7 питань, які допоможуть визначити співробітника вищого класу на співбесіді

Серійний підприємець Мітчел Харпер, на рахунку якого створення п’яти компаній, які принесли йому більше $ 200 млн, описав у своєму блозі методологію рекрутингу кращих співробітників з усіх можливих. Її початковий етап включає всього 7 питань, які допоможуть зрозуміти якого рівня фахівець прийшов до вас на співбесіди. Наводимо переклад замітки Мітчела.

За 15 Останні років я провадив співбесіди близько 1000 чоловік на найрізноманітніші посади. Продажників, інженерів, фахівців по роботі з клієнтами, менеджмент і навіть СЕО та членів ради директорів.

Коли я починав працювати, я оцінював свій показник влучань десь в 50%. Тобто всього один з двох кандидатів добре відповідала посаді за підсумком. Через рік, продовжуючи проводити співбесіди і наймати людей, я почав помічати який реальний ефект роблять співробітники вищого класу, гравці класу А.

Якщо ви раніше не чули термін «гравця класу А», не турбуйтеся. Коли мова заходить про людей в контексті роботи, ви можете розділити їх на три категорії:

  • гравці класу А: топ 5% людей. Вони важко працюють, розвиваються вшир і вгору, їх люблять і поважають і, як правило, вони швидко піднімаються кар’єрними сходами.
  • гравці класу Б: більшість людей. Вони працюють стандартні 5 днів на тиждень по 8 годин, добре справляються і являють собою славних, але не видатних малих.
  • гравці класу В: 10% нижчі. Вони роблять не більше роботи, ніж потрібно, не намагаються займатися новими проектами, люблять (і створюють) конфлікти і відрізняються невисоким рівнем особистої відповідальності.

чевидно, вам хочеться наймати гравців класу А, вірно? Добре. Сьогодні я сів і подумав про всі ті гравців рівня А, яких мені пощастило найняти за роки практики в 5 моїх попередніх компаніях – більшість з них до цих пір працює в цих компаніях.

Я намагався вивести загальні риси і зрозуміти, в чому секрет їхнього успіху, а також згадував наші співбесіди – навіть ті, які проходили на початку 2000-х. Коли я запитав себе: «Що спільного у всіх цих людей і з чого починає гравець класу А?» Мені вдалося виявити деякі характерні риси та схожий досвід.

Потім я глянув на цю ситуацію з іншого боку і вивів 7 питань, які можна використовувати під час співбесіди, щоб збільшити шанси знайти і найняти працівників класу А.

Ось Ці 7 Питань.

1. Чи траплялося у них хоча б одне підвищення на попередній роботі?

Гравці класу А прекрасно справляються зі своєю роботою, тому хороші менеджери швидко доручають їм велику відповідальність, більш складні завдання і, відповідно, по вищу позицію службі. Подивіться на їх профіль LinkedIn, підвищували їх хоча б один раз на попередніх місцях роботи. Одне підвищення – добре, два – відмінно, три – взагалі не від світу цього.

2. Доручали їм ведення великого проекту на минулій роботі? Як вони з цим впоралися?

Гравці класу А люблять брати на себе якомога більше відповідальності, а не менше. На минулій роботі було до них досить довіри, щоб доручити великий або дуже важливий проект під особисту відповідальність?

3. Вони претендують на ту ж роль, що і на минулій роботі або на щось зовсім інше?

Гравці класу А люблять складні завдання. Я виявив, що більшість гравців класу А не так часто змінюють компанії, як посади – бо вони люблять постійно вчитися чомусь новому і перебувати в нових ситуаціях.

4. Чи можуть вони говорити про вашу компанію і сказати, що їм подобається, а що вони б змінили?

Гравці класу А роблять дослідження про компанії в яку йдуть на співбесіду. Вони намагаються зрозуміти вашу стратегію: що добре, а що погано. Чи можуть вони виразно говорити про те, що їм подобається у вашій компанії або конструктивно відповісти на вашу пропозицію про зміни?

Якщо вони й гадки не мають, чим займається ваша компанія або у них немає своєї думки (позитивного або негативного) щодо неї – це явний стоп-сигнал.

5. Вони впевнені в собі, не будучи горді?

Тут є тонка грань. Гравці класу А мають відмінні показники продуктивності, але вам потрібен хтось, хто буде багато говорити про класні команди, класних керівників та менторів, а не про те, як він крутий і все зробив сам.

6. Чи збираються вони постійно вчитися? Як вони це доводять?

Гравці класу А обожнюють навчатися новим навичкам. Запитайте у них, чому вони навчилися на попередній посаді. Запитайте, яку книгу вони зараз читають. Запитайте, чому вони хочуть навчитися в найближчі 6-12 місяців і як планують це робити.

7. Як би ви оцінили якість і кількість питань які ВОНИ задають під час співбесіди?

Відмінна співбесіда – це завжди бесіда, а не гра в одні ворота. Зверніть увагу на кількість і якість питань, які ВОНИ запитують. Гравці класу А переживають про те, в якій команді працюватимуть, про те, хто буде їх начальником і де ви бачите компанію в майбутньому.