Андрій Підприємець / 23.12.2015 15:10
Львівський ІТ-кластер спільно з соціологічним агентством «Фама» провели масштабне дослідження ІТ-ринку у Львові.

Львівський ІТ-кластер спільно з соціологічним агентством «Фама» провели масштабне дослідження ІТ-ринку у Львові.

Саме ж дослідження надає багато цікавої інформацію про об’єм ринку, його потенціал, географію та людський капітал. Повну версію дослідження від кластеру було опублікувано на їхньому сайті. Ми пропонуємо вашій увазі основні дані з цього дослідження.

Метою проекту є детальний аналіз ІТ-ринку Львова, його обсягу, географії, структури та потенціалу. У ході дослідження кластер проаналізував 192 ІТ-компаній Львова, було опитано 41 директора таких компаній, пройшли опитування 400 IT-спеціалістів і 20 експертів. Результатои, більше 460 робочих годин перетворилися на точне дослідження, похибка якого не перевищує 5%.

Оборот IТ-галузі Львова у 2015 році, згідно з експертними оцінками і результатами опитування директорів IT-компаній, розташованих у Львові, склав $ 280-300 млн. 

Динаміка ринку наведена на наступному графіку

Тенденції та перспективи розвитку львівського ІТ-ринку

  • Ріст ринку залишається позитивним, хоча і втратив темп у зв’язку із ситуацією в країні
  • Ринок експорту росте, а внутрішній попит залишається незадовільним
  • Кількість релокацій ІТ-спеціалістів за кордон поступово зменшується
  • Збільшення пулу ІТ-спеціалістів за рахунок релокацій зі східної частини України
  • Компанії називають Краків як місто-конкурент для Львова
  • Зростання цін та видатків на утримання та роботу офісів
  • Збільшується кількість juniors на ринку (особливо QA-спеціалістів, в основному за рахунок збільшення кількості відповідних шкіл та курсів та уявлень, що саме дана спеціальність характеризується найнижчим порогом входу в ІТ-галузь)
  • «Кадровий голод» залишається однією з проблем ІТ-компаній
  • Дохід росте повільніше, ніж у попередні роки
  • Знизився мінімальний дохід при «вході» спеціаліста в ІТ-сферу (в першу чергу за рахунок «світчерів» - кандидатів, які прийшли з інших галузей)
  • Частина ІТ-компаній відчула труднощі із втриманням наявних клієнтів
  • ІТ-компанії переглядають та адаптують свої стратегії розвитку, в тому числі переорієнтовуються, шукають нові ринки збуту
  • Збільшується попит на нішевих спеціалістів
  • Деякі компанії відкривають свої представництва за кордоном
  • Великі гравці на ринку диверсифікують ризики та трансформують бізнес-моделі з метою створення більшої доданої вартості
  • Активізація ринку освіти для підготовки ІТ-спеціалістів, популяризація нішевої бізнес-освіти
  • Активніша робота ІТ-компаній в плані профорієнтації абітурієнтів
  • Інвестиції ІТ-компаній у навчальні заклади (відкриття кафедри Computer Science в УКУ) Участь у тендерах на розробку продуктів для міста (для прикладу проект eлектронного квитка)
  • Волонтерська діяльність ІТ-компаній та окремих спеціалістів
  • Ініціативні проекти для покращення якості життя в місті, розвитку концепції Smart city
  • Розвивається ринок стартапів та відповідної інфраструктури

Соціальний портрет IT-спеціаліста у Львові

Джерело: Lviv IT Research

 

 

 

Автор: Андрій Підприємець