Андрій Підприємець / 23.03.2016 20:11

Уміння писати може стане в нагоді в найрізноманітніших ситуаціях, навіть якщо ви ніколи не мітили в журналістику. Опис продуктів, прес-релізи про запуск, навіть написання статусів в Facebook - все це вимагає базових навичок.Том Айлунг поділився у своєму блозі історією про те, як за допомогою 16 підказок він зміг стати письменником.

Я був сертифікованим поганим автором. У мене навіть є диплом, який підтверджує це.

Цей документ повинен був підтвердити те, наскільки погані були мої навички написання текстів, щоб вже точно ніхто не міг це заперечувати. Цим документом є IEP (американський документ, що підтверджує нездатність людини щось робити, те саме посвідчення про інвалідність - прим.).

Моє життя було цілком спрямована на поліпшення моїх навичок.

Оскільки в математиці я теж не сильний, я не розумів, як розвивати свої навички. Мені здавалося, що постійна практика буде покращувати мої навички в цілому за принципом 1 + 1 + 1 + 1 = 4, але я помилявся. Загальні навички, за фактом, ростуть експоненціально: 1 + 2 + 4 + 8 + 16 = 31.

Поліпшення досвіду може бути експоненціальним на ділі і послідовно зростаючим зі зворотного боку. Я не намагаюся сказати, що я став великим автором, я говорю, що ви можете такими стати, застосовуючи описані нижче підказки. Багато стають хорошими практиками, багато - хорошими вчителями, і лише деякі - і тими, і іншими. Не знаю, чи стосується це мене, але я точно знаю, що кожна з нижчеописаних технік принципово покращувала мої письменницькі навички.

1. Станьте вбивцею

Убийте цей фільтр в своїй голові. Дайте можливість творцеві всередині вас діяти. А потім вже редагуйте.

2. Візьміть увагу читача

Знайдіть найбільш захоплюючу частину вашої історії і почніть з неї. І не важливо, де вона знаходиться за сюжетом - на початку, середині або наприкінці.

П.С .: Цей трюк також прекрасно працює при усних розповідях (Наприклад: «А я вам розповідав, як мене збила машина?»).

3. Чим коротше - тим краще

Існує показник Флеша-Кінкейда, розроблений в американських ВМФ в 1975 році, який підраховує рівень читабельності тексту.

Простіше кажучи, тест читабельності Флеша-Кінкейда ділиться на дві складові: простота читання Флеша (визначає наскільки просто читати цей текст) і рівень освіченості Флеша-Кінкейда (визначає скільки років навчання потрібно людині, щоб зрозуміти прочитаний текст).

Тобто, оцінка в 5,1 означає, що даний текст вимагає 5 років навчання.

Залишається питання - ви хочете писати на низькому показнику читабельності або високому? Подумайте про свою аудиторію. Для того, щоб краще зрозуміти про що мова, ось вам кілька прикладів:

  • Проект реформи охорони здоров'я - 13
  • Академічна стаття про читанні - 11,5
  • Джоан Роулінг - 5,5
  • Стівен Кінг - 6,1

4. Теорія Давида

Август 1504 року: натовп захоплюється шедевром Мікеланджело - «Давидом».

«Створити такий шедевр мало бути дуже складно. Як вам це вдалося? »- Запитує сміливий хлопчик.

"Все просто. Потрібно було просто відрізати всі, що не було схоже на Давида », - відповідає Мікеланджело.

Ви не можете редагувати порожню сторінку. Ключ до написання хороших текстів в тому, щоб дозволити собі писати жахливо. Пишіть. Пишіть. Пишіть. Потім пишіть ще. Все що ви можете після цього - почати редагування, видаляючи великі шматки вашої роботи, як надійшов Мікеланджело з мармуровою плитою.

5. Пишіть так, як говорите

Ви так спілкувалися все своє життя. Так і пишіть, уникаючи жорсткості і канцелярщини.

6. Додавайте цінність з кожним реченням

Грубо кажучи: позбудьтеся від безладу. З кожним рядком рухайте історію вперед. Цінність можна збільшити за рахунок фактів, анекдотів, гумору, діалогів і т.д.

7. Постійність

Якщо вам здається, що сьогодні не той день, щоб щось писати, значить потрібно сідати і писати. Найшвидший спосіб зловити ритм, відомий мені, це писати в одному і тому ж місці, в один і той же час кожен день.

Ключ до продуктивності - сталість.

8. Читайте кожен день

Декілька разів на тиждень я слухаю подкасти. Зазвичай у спікерів запитують «Що ви зараз читаєте?». Жодного разу я не чув, щоб спікер не знав, що на це відповісти. Ці люди весь час читають. Проте, ми не можемо цього говорити про всіх.

Згідно Statistics Brain, 33% випускників університетів не читають жодної книги після випуску. 42% випускників коледжів не читає жодної книги після коледжу.

Це підриває мозок. Книга - одна з кращих можливих інвестицій і часу, і грошей.

9. Наукова або художня література?

Я читаю наукову літературу, щоб поліпшити свою ерудицію, і «художку», щоб підняти свої творчі та текстові навички. Недостатньо просто читати книги - це повинні бути ЧУДОВІ книги.

10. Завжди записуйте

Натхнення пробуджує можливості. Де б ви не знаходилися, як тільки до вас приходить ідея, записуйте її.

Річард Бренсон, Марк Твен, Ернест Хеммінгуей і Бетховен завжди носили з собою записну книжку.

11. Тримайтеся за можливості

Якщо ви не будете триматися хоч за щось, ви втратите все. Втрачена можливість зникає назавжди. Хапайтеся за можливості.

12. Публікуйте і повторюйте

Шістдесят років тому письменники могли витратити 4 роки на написання книги, її публікацію і очікування реакції. Це було болісно, ​​особливо коли відгуки були негативними. Це вбивало письменників (цілком буквально).

Сьогодні ви можете писати статтю півгодини, ще півгодини її редагувати, а потім «опублікувати» і отримати тисячі переглядів менш ніж за тиждень. Час реакції: миттєве.

13. Що посієш, те й пожнеш

Я завжди боюся ділитися своїми ідеями, історіями і переживаннями; мені здається, що безпечніше залишити їх при собі. Проте, коли я не даю волю емоціям при написанні тексту, я створюю хріновий контент.

Ви пожнете те, що сієте. Якщо я хочу, щоб мій читач був зворушений, ця емоція повинна транслюватися через мої слова, навіть якщо це страшно.

14. Експертна помилка

«Я не є експертом в цьому. Ось ця людина в цьому краще розбирається. Мені не слід навіть торкатися цієї теми ». Порівняння вибиває дух із творчості.

15. Боязнь інформації (зрозумійте свого читача)

До того, як ми опинилися в інформаційній ері, інформація коштувала дорого і її складно було дістати. Тепер інформація всюди, і ми увійшли в творчу еру.

Дістати увагу читача стає все складніше і складніше через спрощеного доступу до інформації. Але є підказка, як зацікавити свого читача.

Дослідження з моніторингу руху очей визначили, що людина читає текст за формою літери «F». Саме тому використання підзаголовків вкрай важливо для вашого тексту. Зверніть увагу, що в цьому тексті все підзаголовки з лівого боку і привертають вашу увагу.

16. Починайте з кінця. Ви повинні знати, до чого все йде

Коли я беру в руки хорошу книгу, я відкриваю її з кінця і читаю висновки. Я роблю це для того, щоб зрозуміти як пише автор і чого він хоче добитися. Люди кажуть: «Але це ж вбиває весь сенс читання!».

Окей, можливо, вони мають рацію, але це вчить мене, як вести свого читача через історію, використовуючи реальний досвід. В цілому, я зрозумів, що письменник завжди знає, чим все закінчиться, протягом всієї книги. Письменник знає кінець ще до того, як починає писати, так що це дійсно важливо.

Важливо зазначити, що всі ці фактори не мають сенсу, якщо випадає один основний. Цей фактор - ПРАГНЕННЯ стати краще.

 

Автор: Андрій Підприємець